Gå til den overordnede beskrivelse af NSP
Driftshistorik
Sundhedsdatastyrelsen er ansvarlig for NSP drift. Driften bliver afrapporteret på nspop.dk, hvor du finder driftsrapporter, performance målinger og oversigter over kald til services på NSP.
FAQ, vejledninger og guides
Herunder finder du links til guider og vejledninger, opdelt i en række områder
Følg åbne supportsager
Herunder kan du finde links til oversigter over åbne sager fra Sundhedsdatastyrelsens Servicedesk. Sagsoversigter bliver publiceret og opdateret ugentligt, hvor du kan finde en række oplysninger samt sortere på en række parametre.
Ved fejl skal du afklare nedenstående før du henvender dig til Service Desk
- Har egen supportfunktion visiteret sagen?
- Er det udelukket, at der er lokale problemer med strøm, LAN, etc.?
- Hvis der kaldes via et EPJ (Elektronisk Patientjournal) eller LPS (Lægepraksis) system, har EPJ/LPS leverandøren været inddraget og har visiteret fejlen?
Er NSP relevant for mig?
Brugergruppen for NSP er i udgangspunktet it-tekniske driftsmedarbejdere i regioner, kommuner og ved andre sundhedsrelaterede institutioner. Desuden vil NSP være interessant for leverandører til disse sundheds institutioner, for eksempel leverandører af EPJ- og Lægepraksis systemer.
Brugergruppen for driftsstatus vil være selve brugergruppen for NSP, men også andre medarbejdere i de sundhedsrelaterede institutioner, som services betjener.