SEI2 - SDS's Elektroniske Indberetningssystem

Ingen kendte driftsproblemer

SEI er et generelt indberetningssystem, der gør det muligt for sundhedsfagligt personale at indberette data elektronisk til Sundhedsdatastyrelsen (SDS). SEI håndterer indberetning af oplysninger såsom dødsattester, Covid-19 for skoler og små private testcentre, cancer, Smitsomme sygedomme, genoptræning, tvang i psykiatrien og LPR data og mange flere.

Hvordan tilgås servicen

SEI2 er webbaseret og tilgås på sei2.sundhedsdata.dk

Browserunderstøttelse

Som udgangspunkt anbefaler vi altid, at man benytter nyeste version af browserne til sit operativsystem, der understøtter anvendelse af NemLog-in. Der kan være mindre visuelle forskelle i visningen af indberetningsskemaer afhængig af, hvilken browser man benytter.

Indberetninger

Der kan indberettes direkte via indberetningsklienten.
Find vejledninger til SEI

Der kan indberettes via trediepartsløsninger.
Find vejledninger til systemleverandører

Sikkerhed og autorisering

Den gennemgående sikkerhed samt autorisering i systemet er baseret på den offentlige digitale signatur (MitID Erhverv). Signaturen benyttes dels til login på systemet, dels til kryptering af data og endelig til autorisering af afsender ved indberetning af data til Sundhedsdatastyrelsen.

Retten til at udstede medarbejdersignatur kræver et virksomhedscertifikat.

FAQ og Kontaktformular

Med mulighed for support
Se FAQ side

Spørgsmål oprettelser og indberetninger

Seneste driftsbeskeder

Vejledninger og links

Hvilke krav stilles til adgang

Den gennemgående sikkerhed samt autorisering i systemet er baseret på den offentlige digitale signatur. For visse indberetningstyper stiller der krav om bestemte faglige karakteristika – eksempelvis at man har en lægefaglig autorisation.

Den enkelte bruger tilmelder sig systemet og autoriseres efterfølgende efter de gældende procedurer for den enkelte indberetning.

SLA

24x7x365